L’alcaldessa de Ripoll d’extrema dreta, Sílvia Orriols, ha censurat una exposició fotogràfica de l’Institut Abat Oliba perquè dues estudiants hi surten amb vel. La mostra “Arrels Tangibles: Relats d’Identitat”, realitzat per alumnes de segon d’ESO, parla sobre la identiat i s’havia penjat a l’espai municipal de La Lira, on s’havia d’inaugurar avui.
Orriols ha anunciat a la xarxa social X: “he vetat dues fotografies d’alumnes amb vel islàmic d’una exposició que l’institut ha fet a un espai municipal”. En el missatge ha afegit que quan el director del centre li va demanar quina ordenança ho prohibia, ella li havia respost “la mateixa per la que tu permets cartells propalestins als passadissos de l’Institut”.
Des de la direcció del centre han decidit acatar la decisió “perquè no queda més remei”, però l’han traslladat a un local privat a la plaça de l’Ajuntament, fent una cadena humana d’alumnes i personal de l’institut, regidors i altres membres de la societat ripollesa.